همشهری آنلاین: مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند، گفت: شهادت حدود چهار هزار نفر از این افراد در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ بود.

شهادت

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، محبوب شهبازی افزود: 219 روحانی در ماه رمضان دوران دفاع مقدس شهید شدندو نام و یا نام خانوادگی بیش از 510 نفر از شهدای که در این ماه به شهادت رسیدند، «رمضان»، «رمضانعلی» و «رمضانی» و مشتقات آن بوده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و 196 شهید والا مقام نیز در وصیت نامه خود به «روزه» و «ماه رمضان» اشاره کرده و درباره این فریضه توصیه های داشته اند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با مروری کوتاه بر عملیات رمضان، گفت: عملیات رمضان، 32 سال و 11 ماه و 14 روز پیش در روز 23 تیر 1361 مصادف با 21 رمضان 1402 هجری قمری مقارن با سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) آغاز شد.

وی ادامه داد: این عملیات به منظور رزم مشترک سپاه و ارتش برای تعیین سرنوشت جنگ در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره انجام شد و در مرحله اول این نبرد عظیم و سرنوشت ساز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، حدود چهار هزار نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

شهبازی خاطرنشان کرد: «آداب روزه داری»، «تاکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت و پیروزی در ماه مبارک رمضان»، «استجابت دعا در ماه رمضان» از کلیدواژه های مندرج در وصایای شهدا در ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 299318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha